Videoportretten

In opdracht van AV Point produceert mezzia media productions twee Videoportretten van Limburgers die op hun eigen wijze in de spotlight staan.

De eerste is Diana Olierook. Zij werd in 1982 te Wateringen geboren als dochter van een zangeres en een timmerman en kleindochter van een accordeonist-zanger. Al snel werd duidelijk dat ze niet de timmertalenten van haar vader had meegekregen, maar dat ze haar moeder en opa achterna zou gaan! Diana zong eerder dan dat ze kon fietsen. Toen ze nog geen 2 jaar was, bracht ze al een breed scala aan kinderliedjes ten gehore. Vanaf haar derde jaar stond ze regelmatig naast haar moeder op het podium. Muziekles in de vorm van een kinderkoor, blokfluit, orgel en piano was een logisch vervolg.

 

Vanaf haar achtste levensjaar begon Diana’s muzikale carrière serieuzere vormen aan te nemen. Ze schreef zich in voor ieder televisieprogramma waar ze in kon optreden en nam deel aan menige talentenjacht en karaokeshow. Zo trad ze op in de landelijke tv-programma’s Telekids, Tros Ministars, het Vara’s Kinder Songfestival en Geef Nooit Op. Op 15-jarige leeftijd startte ze haar eerste muziekformatie (Two Generations), samen met haar moeder, waarna ze vanaf haar 16de tot en met haar 23ste jaar duo Geef Gaas vormde met toetsenist Rinus Hermsen.

Door stemproblemen hield de samenwerking in 2004 abrupt op. Het leek erop dat Diana’s stemperikelen van blijvende aard zouden zijn en dat ze niet operatief verholpen konden worden. Hierdoor leefde ze drie jaar lang in de veronderstelling dat ze haar droom, om professioneel verder te gaan met zingen, niet waar kon maken. Om toch met zingen bezig te blijven, werd ze zangeres bij de (toen nog) hobbyband PitchLight. Deze band trad niet zo vaak op en bovendien waren er meerdere vocalisten, waardoor ze de optredens goed kon volhouden. In 2007 besloot Diana voor een second opinion naar een andere KNO-arts in Rotterdam te gaan. Deze arts opereerde eerder Guus Meeuwis, Frans Bauer en Jan Smit. Wonder boven wonder bleek dat de eerste KNO-arts de problemen verkeerd had ingeschat en dat er een operatie kon plaatsvinden om ze te verhelpen. Op dit moment ging er wereld vol mogelijkheden open voor Diana! Zeer dankbaar voor deze nieuwe kans, besloot ze dat het tijd werd voor een nieuwe start en richtte haar eigen all-round coverband Universe op. Na een jaar van oprichten en oefenen ging de band op 25 april 2009 van start.

Naast haar muzikale bezigheden volgde Diana na het atheneum de HBO-opleiding Media- en Entertainmentmanagement in Haarlem. Als afstudeerproject produceerde ze met Q-MEDIA het L1 programma Tapas! met Beppie Kraft. Tevens presenteerde ze van november 2004 t/m augustus 2006 het dagelijkse L1 televisieprogramma Loslippig.

Diana combineert een parttime baan bij Marlstone Events en Entertainment met het zingen bij all-round coverband Universe en met het geven van zang- en performance coaching aan kinderen en volwassenen. Hieronder valt onder meer het door haar zelf ontwikkelde project Junior Star Factory.

Alles over Diana Olierook klik hier.

Het tweede Videoportret gaat over Leon Aarts. Hij is naast spreker en social innovator ook oprichter van Extraordinary Ones en van Ollin Opes – een organisatie en inspiratie bureau.

Leon Aarts is verder bekend als auteur van het boek ‘Feeding people’. Het concept is volgens hem eenvoudig: “Stel je voor dat elke keer dat je een maaltijd koopt je ook iemand anders laat eten. Stel je voor dat we dat allemaal doen. Wij een maaltijd, zij een maaltijd!
Via ons bedrijf helpen wij bedrijven en organisaties te verbinden met hun hart, hun waarom. Door hen te laten zien hoe zij dat ook kunnen doen: Passie en Purpose met elkaar verbinden. Waarom doe je wat je doet en verander de wereld.”

“Wij een maaltijd, Zij een maaltijd is een aansprekend concept van Leon Aarts. Hij werkte als chefkok in zijn eigen restaurants in oa. Nederland, Frankrijk en Engeland en had later zijn  eigen cateringbedrijf. Al langere tijd wilde hij méér mensen voeden dan alleen zijn eigen gasten. Maar hoe doe je dat? Die vraag liet kok Leon niet los.  Na de verkoop van zijn cateringbedrijf in Londen nam hij een sabbatical in India. Daar kreeg hij het inzicht om de twee werelden te verbinden. Het Westerse restaurantcouvert met een maaltijd voor een kind in de Derde Wereld. Alles draait om ‘transactional giving’; voor slechts 20 cent extra maak je van 1 maaltijd er 2. Dus geen grote eenmalige acties, maar een kleine kindermaaltijdtoeslag van 20 cent bij elke maaltijd buiten de deur. Het idee werd zo ontwikkeld dat iedereen mee kan doen en vooral eenvoudig is.”

Leon is vooral bekend geworden nadat hij zijn idealen in een landelijke campagne lanceerde onder de naam Fill The Cup.

Klik voor meer informatie over Fill The Cup hier.